Sekretariatet
I 2019 videregav Lila Towle formandsskabet efter at have stået i spidsen for Foreningen Frøsamlerne siden starten i 1986. Dette blev samtidig begyndelsen på foreningens sekretariat, idet Lila fik den nye titel af medlemssekretær. I februar 2020 blev Louise Windfeldt ansat som faglig sekretær 8 timer om ugen i en 1-årig projektstilling. Louise trådte samtidig ud af bestyrelsen.
Du kan se et billede af Frøsamlernes 'medlemskontor' her.
Her kan du læse om sekretariatets opgaver:
Medlemssekretærens opgaver
-
ind- og udmeldinger
-
løbende kontakt med medlemmerne
-
hjælp til problemer med login
-
kontingentopkrævning
-
kontakt til foreningen og videreformidling af henvendelser til bestyrelsesmedlemmer og udvalg
-
redaktion og udsendelse af nyhedsbrev i samarbejde med den faglige sekretær
-
hjælp til opbygning af Frøsamlernes database og hjemmeside
-
hjælp til planlægning og gennemførelse af foreningens weekendkurser og møder
-
sekretariatsfunktioner til vores stande på markeder og festivaler: koordinering af markedshjælpere til nogle af disse (andre er selvkørende lokalt), kontakt til nye markeder
-
bestilling af nye materialer til markeder og supplement af de lokale markedslagre med vores skrifter og brochurer, i samarbejde med flere lokale markedskoordinatorerudgivelse af Frølisten sammen med listegruppen og flere koordinatorer.
Den faglige sekretærs opgaver
-
redaktion af det månedlige nyhedsbrev i samarbejde med medlemssekretæren
- redaktion af magasin
-
faglige ad hoc opgaver (f.eks. Husdyrs og Dyrkede Planters Genetiske Ressourcer – en investering i fremtiden)
-
støtte til adoptionsgruppen ved at arrangere og deltage i møder
-
hjælp til projektansøgninger (sparringspartner og medforfatter)
-
engagering og koordinering af frivillige medlemmer
-
indberetning af lønudbetalinger til skat for ansatte og honorarmodtagere
Kontakt til sekretariatet: kontakt@froesamlerne.dk